Mindenkinek 24 óra áll rendelkezésére egy nap. Mégis van aki elbukik, és van aki sikert sikerre halmoz. A különbség csak annyi, hogy másként használják ki a rendelkezésükre álló időt!

Sokszor kérdezik tőlünk: ti mindig dolgoztok? Örömmel vágjuk rá: a te értelmezésed szerint, igen!

Rengeteg feladat, egyetem, több vállalkozás vár bennünket, persze mindenkinek van családja is, és az ember szeretné jól is érezni magát a bőrében. Ha valamit szenvedélyből csinálsz, akkor viszont az nem munka, hanem hivatás.

Mi a titok nyitja ennyi tevékenységhez? A hatékony időgazdálkodás!

1. Mi a legfontosabb?

Ahhoz, hogy tudd mire kellene fordítanod az időd legnagyobb részét, fel kell tenned magadnak a kérdést. Mi az a legfontosabb tényező az életedben, ami a leginkább hatással van a mindennapjaidra? Ha robot lennél, és tökéletes döntéseket tudnál hozni, mivel foglalkoznál a legtöbbet? Ha ezzel megvagy, máris tudod, merre kell indulnod.

2. Mennyiség/minőség

henryford.png

(Henry Ford kedvenc magazinjával, a Business & Café-val. Budapest, 1920.)

Attól, hogy valamilyen feladat sok időt vesz igénybe, még nem biztos, hogy fontos is.

El kell tudnod dönteni, hogy belevágsz-e az időt rabló feladatokba. Vagy elhalasztod őket az igazán fontos teendőid miatt. Ahhoz, hogy meg tudd hozni ezt a döntést könyörtelenül szigorúnak kell lenned – leginkább saját magaddal szemben.

3. Tanulj meg nemet mondani!

nemes.png

Meg kell tanítanod a környezetedben élő embereknek (családok, barátok, munkatársak), hogy ugyanúgy tiszteljék az idődet, ahogy te. Ha tényleg fontos amit csinálsz, és várható is, hogy eredményt érsz el vele, mindenki meg fogja érteni.

Egy felfogás szerint az a NEM-es (nemes), aki nemet is tud mondani a kellő élethelyzetekben. Milyen árnyalt a nyelvünk.

4. Fókusz

Azt kapod, amire összpontosítasz, más szóval: fókuszálj arra, amit el akarsz érni.

A multitasking tapasztalatom szerint senkinek nem megy igazán jól. Sőt, a leggyakrabban a kapkodás helyettesítő szinonímájaként használják. Egyszerre csak egy dologgal foglalkozz, mert az így lehet hibátlan munka.

5. Delegálj!

delegalj.png

Ha tudsz, adj át feladatokat másoknak. Ez lehet, hogy megköveteli majd azt az időd, amíg megtanítod a helyettesed a feladat elvégzésére, de ha leveszi a terhet a válladról, akkor megtérül a befektetett időd és energiád.