Ezért rossz, ha olcsó vagy!

Rögtön két okot is mondunk, amin nagyon el fogsz gondolkodni! Jó.. legyen három!

Az árazásod egyben a terméked pozicionálása is.

Ha olcsó vagy, azt feltételezik majd, hogy nem vagy elég jó, és ami még rosszabb, olyan vásárlói közönséget vonzol be, amiért nem leszel hálás magadnak.

1, Árverseny = bevételcsökkenés

Az árverseny lehetséges következménye, hogy akár pont a haszonkulcs tűnik el a vállalkozásodból, így értelmet veszítve az egész.

2, Nem jelent (valódi) versenyelőnyt!

Ha csak annyival vagy “jobb”, hogy alacsonyabban árazol, ezt a magatartást bármikor bármelyik riválisod lemásolhatja. Legfeljebb, mint a háborúban, a kivárásra játszik, és amint a tartalékaidat feléled, monopol helyzetbe lép a piacon, vagy legalább is visszatér az eredeti koncepciójára. Nem nagy kunszt.

3, Riasztó!

Nem is kevés potenciális vásárlót riaszthatsz el ezzel, hisz nagyon sokan úgy vélik, hogy olcsó húsnak híg a leve.

Mire figyeljünk az előbb elhangzottakon felül?

  • Vagy egyedi vagy, vagy nem. Nincs átmenet.
  • Nincs 3 USP. Csakis kizárólag egyetlen, mindent elsöprő! (unique → unus → egy)
  • Ne csapd be magad, az nem előny, hogy jó az ügyfélszolgálat, vagy finom az étel. Olyan előnyre van szükség, amivel a versenytársad egyáltalán nem rendelkezik!
  • Nem a TE általad megfogalmazott előny a fontos, hanem a VÁSÁRLÓK által! (hiába büszkélkedsz az ételeid minőségével, ha a vendégeid szerint nem nagy szám, ezzel ellentétben imádják, hogy kutyabarát a hely)
  • Ügyelj a márkaidentitásodra!
    • legyél könnyen megjegyezhető!
    • legyen missziód!
    • tervezz hosszútávon!

Az Apple szándékosan drága! Az emberek inkább hitelt vesznek fel, de akkor is megveszik! Félelmetes arra gondolni, hogy drága legyél, és ez mögöttes erő nélkül nem is lehetséges.

Ne félj az útra lépni, alakíts ki egy erős márkát – és verhetetlen leszel!

2019-01-17T08:36:00+02:00 2019. 02 04|Vállalkozás|

About the Author:

Mondd el a véleményed!