Csukd be a szemed! Képzeld el, hogy a cégedben egyszerre mindenki megérti, hogy mi a feladata! A vásárlóid is megértik, hogy mit csinálsz. Minden erő egy adott cél körül csoportosul. Hirtelen minden egyenesbe jön. Érdekel ez a csodás állapot, ugye? Akkor hadd mutassuk be neked a Lean módszertanát és a titkos összetevőt!

Lean módszertan. Toyota, japán, ipar, tökéletes vállalati harmónia. És egy magyar KKV, talán mikrovállalkozás. Hogyan kapcsolódik össze a kettő? Most még azt gondolod, sehogy, de van valami, ami áthatja ezt az egész rendszert, és a cikk végére akár te is magadévá teheted!

Akit az egész sztori érdekel!

A Toyota-módszer című kötetben feltárul a titok, hogy lett a Toyota (a családnév különben Tojoda) egy szövőgépeket tervező kissrác műhelyéből, a világ egyik legnagyobb, anyagi értelemben is legsikeresebb autóipari piaci szereplője 250.000 alkalmazottal, és folyamatosan fejlődő teljesítménnyel. És persze a módszer, ami az egész mögött áll!

Ha érdekel, vesd rá magad a HVG Könyveknél!

http://bit.ly/BC_Toyota-modszer

Na, de mi a mai téma?

Itt az idő, a lényeg! Ma a misszióval foglalkozunk! Küldetésünk és vezérelveink azok, amik meghatározzák, a cég vajon sikeresen tud-e manőverezni az üzleti élet száguldást igénylő országútjain. Ha esetleg azt mondod most, hogy ez közhely, akkor hallgass ide, ez a Toyotának bejött, neked sem fog ártani!

Vettem, de mi ez az egész?

Az egész az első alapelvre épül, és meghatározza a cég hosszú távú filozófiáját.

1. alapelv:

Alapozzunk vezetési döntéseinket hosszú távú filozófiára, akár a rövid távú pénzügyi célok rovására is!

Mit jelent mindez? Hogy arra fókuszálsz, amit csinálnod kell. Mi például számolgattunk, egészen jó üzlet lenne venni néhány kisbuszt, és amíg nyáron nincs annyi munka a cégben, valamelyik telekocsi szolgáltatáson keresztül szállíthatnánk embereket mondjuk Szeged-Budapest útvonalon. Az embereket szeretjük, vezetni szeretünk, Szeged meg egy klassz hely, ja és még a matek is stimmelt. Akkor miért nem csináltuk ezt?

Azért, mert egy jó vállalati filozófia segít eldönteni, hogy ez vajon a hosszútávú céljainkat szolgálja-e vagy nem. Rövid távon lehet kifizetődőbb lett volna sofőrnek állni, de ez vajon segített volna jobb online üzletemberré válni? Aligha!

Küldetés

Hogy egy kicsit jobban megértsd miről is van szó, bemutatom neked a mi küldetésünket:

1. Magyar cégként a magyar társadalom és Magyarország gazdasági növekedéséhez való hozzájárulás.

2. Független cégként a csapattagok stabilitásához és jóllétéhez való hozzájárulás.

3. A Golden Brothers Zrt. általános növekedéséhez való hozzájárulás az ügyfeleinknek történő értékteremtés segítségével.

Ennek fényében ugye már egyértelmű, miért nem lettem buszsofőr?

Vezérelvek

Ahhoz, hogy a küldetésed be tudd tartani, szükség lesz néhány vezérelvre is. Ezek nálunk a következőképpen néznek ki:

1. Tiszteljük a nemzet törvényeit és szellemét, nyílt és tisztességes tevékenységet végzünk, hogy jó vállalati polgárai legyünk a világnak.

2. Becsüljük nemzetünk kultúráját és szokásait, és a közösségben végzett vállalati tevékenységekkel hozzájárulunk gazdasági és társadalmi fejlődéséhez.

3. Elkötelezzük magunkat a tiszta és biztonságos termékek előállítása mellett, valamint amellett, hogy valamennyi tevékenységünkkel mindenhol igyekszünk javítani az életminőséget.

4. Létrehozunk és kifejlesztünk fejlett technológiákat, valamint kiváló termékeket és szolgáltatásokat kínálunk, amelyek országszerte kielégítik ügyfeleink igényeit.

5. Támogatjuk az egyéni kreativitást és a csapatmunka értékét növelő céges kultúrát, miközben értékeljük a munkások és a vezetők között kialakult kölcsönös bizalmat és tiszteletet.

6. Törekszünk arra, hogy az innovatív cégvezetés révén a világgal harmóniában növekedjünk.

7. Együttműködünk az üzleti partnerekkel a kutatás és az alkotás terén a stabil, hosszú távú növekedés és mindkét fél előnye érdekében, miközben nyitottak maradunk az új partneri kapcsolatok iránt.

ZÁRSZÓKÉNT

Ezek olyan pozitív betartandó elvek, amik segítenek mindannyiunknak a hétköznapokban megmaradni az úton. Ha nem is csinálsz mást, legalább arra biztatlak, hogy vedd át a mi küldetésünket és vezérelveinket, írd át, és képviseld. A magasabb rendű cél mindig át fog lendíteni a nehéz kérdéseken, és a munkatársaidnak is támasza lehet a hétköznapokban. Hirtelen az egész munkakörük már nem csak egy egyszerű kenyérkereseti forrás lesz, hanem küldetés, misszió, valami, amiért érdemes küzdeni!

Persze a Lean ennél sokkal többről szól, de ha a filozófiád megvan, és hiszel is benne, méltóvá válsz a folytatásra! Ha pedig szeretnél többet megtudni, akkor olvasd el a könyvet, vagy írj nekünk a ‘Kapcsolat’ fülön található e-mailre, vagy a közösségi média oldalainkon, és folytatjuk a Lean sorozatunkat!