6 trükk, amivel a legnagyobbak közé kerülhetsz

Red Bull, Instagram, GoPro. Olyan márkák, amiktől csak tanulni lehet. És, hogy mi az a 6 dolog amit érdemes lenyúlni a nagyoktól? Mutatjuk!

1. Működő x működő = szupernyereséges!

A működő technológiák keresztezése nagyon sok esetben hozott látványos piaci robbanást.

Érintőképernyő és hordozható telekommunikációs eszközök – a mai napig meghatározó trend. Távirányítással működő repülő szerkentyűk és kamerák – meghatározó, és valószínűleg a jövőt is uraló tendencia.

Nem csak a technológiai innovációk, a felívelő trendek kombinálása is hasonlóképpen nyerő ötlet lehet. Ilyen zajos siker volt például a Zombies, Run! nevű fitnessz app ami egyszerre tudta meglovagolni a zombis filmek reneszánszát és az egészséges életmód iránti vágyat.

2. Tűnj ki!

A Red Bull bevételének 80%-át költi marketingre, és nem is akárhogyan! Mindenféle extrém, és kevésbé extrém sportok szponzorálásával, a kaland, az aktív élet iránt vágyakozó közönség szívébe férkőzik.

Annak ellenére, hogy az energiaital azért nem egy kimondott egészségbomba, mégis tud gondolati szinten a sporthoz, a felfokozott teljesítményhez kapcsolódni a vásárlói fejében.

3. Régi trükk, új köntösben

A divatban, a dizájnban, a lakberendezési tárgyak tervezésében teljesen általános, hogy régi idők stílusaiból merítenek. Időnként még a legnagyobb autógyártókkal is előfordul, hogy új modellt hoznak ki egy híres ős formavilágára építve.

A legfontosabb, hogy megtaláljuk a régi elemek helyét úgy,
hogy azt újdonságként lehessen tálalni.

Ezt teszi az Instagram is a különböző filterekkel. Régi fotózási eljárásokat gondol újra és tesz elérhetővé, nem is akármilyen sikerrel.

4. Hátrányból előnyt

A ’Z’ generáció előtti idők gyermekei biztos emlékeznek még a boldog emlékű Chokito csokoládé nemesen egyszerű szlogenjére: Ronda de finom.

Pontosan erre van szükség, abban az esetben, ha a reklámozni kívánt szolgáltatásnak vagy terméknek van olyan jellegzetes tulajdonsága ami akár hátrányként is értelmezhető lenne, de megfelelő kommunikációval csak egy szerethető jellegzetesség lesz belőle.

5. Kommunikáld ami vonzó!

Nem tűnik valami nagy trükknek ugye? Pedig igenis működik. Folyamatosan vizsgálnod kell, hogy az emberek miért szeretik a márkádat, és erősítened kell ezeken a jegyeken. Elég jó példa erre a Dyson porszívógyár, ami 5127 (!!) elkészült prototípus után vált nemzetközileg elismert minőségi standarddá. Még, hogy a kitartás nem rejt jutalmat magában!

6. A lehető legegyszerűbben

Ha ezzel tudsz kitűnni, akkor legyen a tiéd a világ legegyszerűbb terméke. A GoPro kamera megalkotói jól éreztek rá a piaci igényekre, amikor akciókamerájukat mindössze 2 gombbal felszerelve dobták a piacra. Az emberek nem akarnak vacakolni a bonyolult beállításokkal, kaptak hát egy faék egyszerűségű eszközt.

A szerző

Battay Máté
Battay Mátészerkesztő
Médiavállalkozó, PhD hallgató, okleveles kommunikátor és tanácsadó.
2018-10-18T13:37:13+00:00 2018. október 28|Üzlet|

About the Author:

Mondd el a véleményed!